Biography

Gaëlle GINESTET

Gaëlle GINESTET

 
Gaëlle Ginestet teaches at the English Department of Université Paul Valéry, Montpellier III and is a member of the Institute for Research on the Renaissance, the Neo-classical Age and the Enlightenment (IRCL). She holds a PhD on mythology in Elizabethan love sonnet sequences from Université Paul Valéry, Montpellier. She is currently engaged in two collective research projects: A Dictionary of Shakespeare's Classical Mythology and Shakespeare on Screen in Francophonia. Gaëlle regularly contributes play reviews to Cahiers Élisabéthains.

 

Bibliography

1/ Shakespeare on screen

  • "Une femme douce by Robert Bresson (1969): Hamlet or Anti-Cinematography". In Shakespeare on Screen: Hamlet, eds. Sarah Hatchuel & Nathalie Vienne-Guerrin, Mont-Saint-Aignan: Publications des Universités de Rouen et du Havre, 2011, p. 291-308.
  • "Grafting The Tempest onto Allégret's Le Bal du Comte d'Orgel." Ed. Sarah Hatchuel & Nathalie Vienne-Guerrin. Shakespeare on Screen: The Tempest and Late Romances. Cambridge University Press, 2017. 269-82.

 

2/ Other publications

  • "Feu de l'amour, feu du soleil dans The Hekatompathia de Thomas Watson". In Mythe et littérature, Shakespeare et ses contemporains, ed. Yves Peyré. Toulouse: Presses Universitaires du Mirail, Anglophonia 13, 2003, 57-67.
  • "Astrophel and Stella de sir Philip Sidney: convention pétrarquiste et vœu d'originalité", in Contrainte et originalité, ed. Magali Allié, Gaëlle Ginestet, Deming Herbert and Nivosoa Raveloarinosy, Cahiers de l'école doctorale Langues, Littératures, Culture, n°2, Montpellier, Publications de l'Université Paul Valéry Montpellier 3, 2004, p. 137-152.
  • "Les huit Dames d'Alexander Craig (The Amorose Songes, Sonets and Elegies, 1606)", in L'Écriture et les femmes en Grande-Bretagne (1540 -1640). Le mythe et la plume, ed. Armel Dubois-Nayt, Pascal Caillet and Jean-Claude Mailhol, Valenciennes, Presses Universitaires de Valenciennes, 2007, 249-260.
  • "'A Gorgon shadowed under Venus' face': deceptive beauty in Elizabethan love sonnets". In Tours et détours: les ruses du discours dans l'Angleterre de la Renaissance, ed. Isabelle Schwartz-Gastine and Michèle Vignaux. La Revue LISA / LISA e-journal 6.1 (2008) (http://lisa.revues.org/388)
  • "Le mythe d'Ixion revu par les poètes amoureux élisabéthains". In Mythes: oublis et devenir du sens, ed.  Silvan Chabaud, Catherine Nicolas, Valérie Maffre and Benoît Vieu. Montpellier: Maison des Sciences de l'Homme, Rusca "Langues, Littératures, Cultures, Civilisations" 3, 2008 (http://www.msh-m.fr/article.php3?id_article=437)

 


Contributions to Shakespeare on Screen in Francophonia

"Une femme douce by Robert Bresson (1969): Hamlet or Anti-Cinematography" (2012)

<< back to top >>